Bakan Bolat duyurdu: Konya'nın ihracatta büyüme hızı 25 kat arttı!

Konya Sanayici ve Girişimciler Derneği (KONSİAD) tarafından düzenlenen istişare toplantısına katılan Ticaret Bakanı Ömer Bolat, burada yaptığı konuşmada “OSB ve ihracat gücü parolası sayesinde Konya'nın büyümesi hızlı bir şekilde devam etmekte. Bakanlık olarak dış ticareti yönetiyoruz. Şu anda Konya'nın ihracatı ve büyümesi "25 kat arttı" dedi.

Konya Sanayici ve Girişimciler Derneği'nin (KONSİAD) düzenlemiş olduğu istişare toplantısında bir konuşma yapan Bakan Bolat, hükümetin aldığı tedbirler sayesinde otomotiv sektörü içerisinde 2-2,5 yıldır var olan sorunların ortadan kaldırıldığını ifade etti.

Bakan Ömer Bolat, "Dikkatli olun, son 1-2 ay içerisinde 600 bin satılamayan araç piyasaya girdi. İkinci el ve ikinci el ürünlerde %15-20'ye varan indirim ve kampanyalar görmekteyiz. Piyasa normalleşti, balon ortadan kalktı." dedi. Gayrimenkul sektöründe de aynı şeyin yaşandığını belirten Bakan Bolat, konuşmasında şu ifadeleri kullandı:

"Piyasaya çağrıda bulunduk. Sayın Cumhurbaşkanımız, bakanlar kurulunun ardından tüm sektörlere ve market zincirlerine çağrıda bulundu, yerel marketler, perakendeci federasyonları, Perakendeci Dernekleri başladı. büyük indirim kampanyaları duyuracağız ve bunu diğer sektörlerden de bekliyoruz. Tedarikçilerden ve üreticilerden de aynısını bekliyoruz.

Perakende zincirindeki son halkaların ve tedarik zincirinin aşağıdaki bağlantılarının da benzer bir trend izlemesi bekleniyor. Çünkü satıcılar ve işletmeler sürekli fiyatları artırarak aslında kendi müşterilerini ve pazarı yok ediyorlar. Geçici olarak daha fazla para kazandığımızı düşünüyoruz ama gerçekte satın alma gücümüz yok oluyor, pazar ve müşteri sayımız azalıyor.

“Hizmet sektöründe ciddi bir balon var”

Bakan Bolat duyurdu Konya'nın ihracatta büyüme hızı 25 kat arttı!

Bugün beyaz eşya, tekstil, giyim ve mobilya sektörleri dalga dalga şunu söylüyor: 'Biz de bu kampanyanın içindeyiz.' Bizler bu indirim kampanyalarını yakından izliyoruz. Bu kuruluşların ve STK'ların bir listesini almak istiyoruz. İndirim sunan kuruluşları kampanya öncesi ve sonrası Ticaret Bakanlığı internet sitesinde duyuracağız ve bilgilendireceğiz. Bu nedenle, 100. yıl vesilesiyle halkımızın daha çok alışveriş yapabilmesi için perakendede, diğer sektörlerde veya hizmet sektöründeki tüm firmaları standartlaştırmaya, fiyat köpüklerini ortadan kaldırmaya ve indirim programları uygulamaya bir kez daha çağırıyoruz."

Hizmetler sektöründe ciddi balonun olduğuna dikkat çeken Bolat, şöyle konuştu: “Lokanta, otel ve diğer hizmet kuruluşlarında enflasyon normal TÜFE'de 20 puanın üzerinde. Hizmet sektörü kuruluşlarının da çağrımıza kulak vermesi gerekiyor. Aslında biz de onlardan aynı şeyi bekliyoruz. Hükümet olarak devlet olarak görevlerimizi yerine getiriyoruz. Kararlıyız, irademiz tam. Alınan kararlarla da bunu gösterdik. Biz üretmeyi seviyoruz, yatırımı seviyoruz."

"Konya'nın ihracatı ve büyüme hızı 25 kat daha arttı"

Bakan Ömer Bolat, KONSİAD'ın 2 bin 500 üyesi ile birlikte güçlü bir kuruluş olduğunu, iş adamlarının, liderlerin ve sanayicilerin buluştuğu önemli bir merkez durumuna geldiğini söyledi. AK Parti'nin döneminde Konya'nın 21 yıl boyunca Türkiye ortalamasının üstünde gelişme kaydettiğini belirten Bolat, “Konya, OSB ve ihracat gücü sayesinde hızlı bir şekilde büyümeye devam etmekte. Konya'nın ihracatı ve büyüme hızının 25 kat arttığını görmekteyiz. 2002'de 130 milyon dolar ihracat yapan Konya, 2022 yılında 3,9 milyar dolar tutarında ihracat yapılmıştır. Bu yıl da işler iyi gitti. Yılı 5 milyar dolarlık ihracatla kapatmayı hedefliyoruz” dedi.