Konya, turizmin ufkunu açacak! Tarihte adım adım ortaya çıkan zirvede çalışmalar devam ediyor..

Konya'nın zirvesinde bulunan ve tarihin yavaş yavaş gün yüzüne çıkarıldığı Gevale Kalesi'nde üçüncü etap çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Selçuklu Belediyesi ve Necmettin Erbakan Üniversitesi, bu tarihi yapının bir süre sonra Konya turizmine kazandırılması adına örnek iş birliği yapıyor.

Selçuklu Belediyesi, tarihi ve kültürel mirasın değerlendirilmesine yönelik çalışmalarına devam ediyor. Birçok medeniyete ev sahipliğini yapmış olan adim medeniyetimizin izlerini taşıyan ve turizm açısından da büyük potansiyel sahibi olarak bilinen Gevale Kalesi'nde çalışmalarını sürdüren Selçuklu Belediyesi'nin 3. etapta çalışmalara hızla devam ettiği bildirildi.

Kültür ve Turizm Bakanlığı başta olmak üzere Selçuklu Belediyesi, Konya Müze Müdürlüğü ve Necmettin Erbakan Üniversitesi'nin katılımıyla gerçekleştirilen bu tarihi çalışma, yakında çok önemli turizm merkezini daha Konya'ya kazandıracak. Başkan Ahmet Pekyatırmacı, söz konusu çalışmalarka ilgili olarak “Gevale Kalesi, kısa bir süre sonra Konya turizmini canlandırmaya devam edecek” diye konuştu.

Gevale’de 3.etap çalışmaları

Gevale Kalesi'nin her yerinin sizi tarihte bir yolculuğa çıkaracağını belirten Pekyatırmacı, duvarın inşaatının tamamlanmasıyla Konya'nın önemli bir turizm hamlesine daha kavuşacağını vurgulayarak sözlerini şöyle sürdürdü:

“Burası, Konya'nın hakim bir noktadan 360 derece görülebildiği, antik çağlardan beri kalenin bulunduğu önemli bir yaşam alanıdır. Yunan, Roma, Bizanslılar, Selçuklu, Karamanoğulları ve Osmanlı olmak üzere birçok medeniyetin binlerce yıllık tarihinin izini sürüyor. Yapılan kazılarda önemli keşifler yapılmış ve yapılmaya da devam etmektedir. Yürüttüğümüz çalışmalar ve kazılan eserlerin sergilendiği alanların restorasyonu ile Konya turizmine önemli derecede katkı sağlamayı hedefliyoruz.

Takkeli Dağı zirvesindeki Gevale Kalesi'ni ziyaret eden misafirlerimiz tarihin derinliklerine yolculuk yapmakla kalmayacak hem de panoramik bir Konya manzarasına sahip olacak ve anları yakalayarak zamanda iz bırakabilecekler. Burada yaptığımız önemli tarihi çalışmalarda Kültür ve Turizm Bakanlığı, Konya Müzeler Genel Müdürlüğü ile Necmettin Erbakan Üniversitesiyle ortak çalışıyoruz. Bu anlamda emek veren herkese teşekkür ediyorum."

Gevale’de 3.etap çalışmaları

“Gevale’de 3.etap çalışmaları hızlı olarak sürdürüyoruz”

2012 yılında yapımına başlanan ve Konya turizmi açısından büyük önem taşıyan Gevale Kalesi çalışmaları hakkında bilgi veren Başkan Pekyatırmacı, bu konuda başlatılan 3. etap çalışmaları hakkında şu bilgileri verdi:

“Gerçekleştirdiğimiz 3. etap restorasyon talebiyle araçlar ve yayalar ulaşıma açıldı. Kale tapınak kısmının girişini genişleterek yolların yüzeyini ve aydınlatmasını sağlayacağız. Kalenin güney ve doğu kenarlarında yer alan dolmenlerde de temizlik ve konservasyon çalışmaları yürütüyoruz. Bu çalışmalarımızın yanı sıra dolmenlere yürüyüş yolları, gerekli yerlerde taş istinat duvarları da yapıyoruz. Kalenin birçok yerinde bulunan su sarnıçlarında konservasyonu devam ediyor. Bu kapsamda hem manastırın restorasyonunu ve korumasını hem de bazı kalelerin restorasyonunu gerçekleştiriyoruz. Yayaların kaleye girişini sağlayan yaya geçidi de aslına sadık kalınarak restore ediliyor, güvenlik açısından destek direkleri ve korkuluklar yapılıyor.

Ayrıca Sille'de kaya restorasyon projesi kapsamında yaptığımız insan güvenliği açısından tehlike oluşturan kayaları da yıkıyor, güvenlik açısından gerekli görülen yerlerde çelik hasır (kırma) uyguluyoruz."